UKK – Usein kysytyt kysymykset

Alla on lueteltu joitain Merit Aktiva -ohjelmaa koskevia yleisimpiä kysymyksiä. Jos et löydä kysymykseesi vastausta täältä, ota meihin yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse.

Hyvä tietää ennen Merit Aktivan käyttöönottoa

Merit Aktiva toimii tietokoneissa ja muissa laitteissa, joiden käyttöjärjestelmä on Windows, Mac OS, iOS, Linux tai Android. Mikäli käytätte selaimena Microsoftin Internet Exploreria, version tulisi olla vähintään 10.

Merit Aktiva tyydyttää sekä kirjanpitäjien että yrittäjien tarpeet.

Maailmanlaajuinen suuntaus on se, että yhä suurempi osa pienyritysten omistajista hoitaa kirjanpitonsa itse. Kirjanpitäjä tarkistaa aika ajoin heidän työnsä ja vastaa yrittäjää askarruttaviin kysymyksiin.

Koska Aktivan käyttö on helppo oppia, se on juuri edellä mainitun suuntauksen mukainen. Yrittäjien osuus käyttäjistä on kasvanut ajan mittaan. Tällä hetkellä noin 35% käyttäjistämme on omaa kirjanpitoaan hoitavia yrittäjiä.

Ammattikirjanpitäjien työ ei luonnollisesti kuitenkaan lopu koskaan, vaan sillä tulee olemaan tulevaisuudessa yhä enemmän kysyntää. Vain työn luonne on muuttumassa enemmän asiantuntijuuden suuntaan. Kirjanpitäjistä tulee arvostettuja asiantuntijoita, joiden toimenkuvaan tulee kuulumaan yksinkertaisen tositteiden tallentamisen sijaan neuvonta, tarkastusten tekeminen ja hyväksyminen.

Merit Aktivan pilviversiossa ohjelmaan voidaan lisätä ilmaiseksi lisäkäyttäjiä, jotka voivat tehdä myyntilaskuja ja käyttää kaikkia myyntimoduulin toimintoja.

On myös selvää, etteivät kaikki yrittäjät halua hoitaa itse omaa kirjanpitoaan. Perinteisille kirjanpitäjille on näin ollen aina kysyntää.
Meidän tehtävänämme on huolehtia ohjelmiston kehittämisestä siten, että molemmat käyttäjäryhmät olisivat tyytyväisiä.

Tekemämme asiakaskyselyn perusteella Merit Aktivan käyttäjät arvostavat eniten helppokäyttöisyyttä, seuraavaksi eniten hyvää asiakastukea, mahdollisuutta korjata tositteita rajoituksetta sekä mahdollisuutta hoitaa usean yrityksen kirjanpitoa ilman lisämaksua.

Kyllä, voit tarjota kirjanpitopalveluita rajoittamattomalle määrälle yrityksiä ilman lisämaksua.

Ohjelman ostaminen ja lisenssit

Maksuttomassa versiossa voit syöttää ohjelmaan 100 myyntilaskua, 100 ostokaskua ja 100 pääkirjan kirjausta. Voit käyttää kaikkia Premium-version toimintoja sillä erolla, että maksutomaan versioon ei võida lisätä täydet käyttöoikeudet omaavia lisäkäyttäjiä.

Kun siirryt kokeiluversiosta maksulliseen versioon, kaikki tiedot siirtyvät mukana ja ohjelma muuttuu ilman rajoituksia toimivaksi versioksi, joko perus, Pro- tai Premium-versioksi tilaamasi paketin mukaan.

Pääasiallisin ero on siinä, että perusversio on tarkoitettu yhdelle käyttäjälle ja Pro-versioon sisältyy tuki useammalle samanaikaiselle käyttäjälle.

Pro-versiossa on lisäksi joitain lisätoimintoja: esimerkiksi mahdollisuus lisätä tilikarttaan yhteenvetotilejä, asiakkaiden, toimittajien ja tuotteiden ryhmittelymahdollisuus, mahdollisuus pitää useamman varaston varastokirjanpitoa, mahdollisuus laatia toistuvia laskuja (massalaskutus eli tietyin väliajoin asiakkaille lähetettäviä laskuja) sekä ottaa käyttöön sähköisten ostolaskujen kierrätys.

Molemassa versiossa on mahdollisuus lisätä maksutta lisäkäyttäjiä, joilla on oikeus tehdä myyntilaskuja ja käyttää kaikkia muita Myynti-osioon liittyviä toimintoja.

Premium-versiolla on Pro-version ominaisuuksien lisäksi mahdollista laatia ja lähettää tarjouksia, käsitellä tilauksia ja laatia tarjouksen tai tilauksen pohjalta ennakkolaskuja.

Kun käyttöoikeutesi päättyy etkä ole uusinut sitä (esimerkiksi olet siirtynyt käyttämään jotain toista ohjelmaa), sinulla on vielä oikeus käyttää ohjelmaa ja sinulla on pääsy tietoihisi.

Voit käyttää ohjelman kaikkia toimintoja. Vanhentuneeseen lisenssiin liittyvä ainoa rajoitus on se, että voit lisätä ja muokata tositteita vain lisenssin voimassaolon päättymispäivään saakka.

Tämän suhteen Merit Aktiva eroaa muista verkkopohjaisista palveluista, joissa käyttöoikeuden päättymisen jälkeen et voi enää käyttää tietoja. Merit Aktiva -ohjelmaa käyttäessäsi voit käyttää tietojasi myös sen jälkeen, kun käyttöoikeus on vanhentunut.

Kyllä. Jos olet ostanut Merit Aktiva -ohjelman ja käy ilmi, ettei se sovikaan tarpeisiisi, niin saat rahasi takaisin. Ilmoita meille asiasta 60 päivän kuluessa, niin palautamme maksamasi summan kokonaisuudessaan, syystä riippumatta.

Usein kysytyt käyttöohjeet