Helppokäyttäinen palkkaohjelma Merit Aktivan käyttäjille

Ota käyttöön Palkkaus.fi -palkkaohjelma yrityksellesi. Voit hoitaa palkat helppokäyttöisellä palkkalaskurilla ja maksaa palkat sivukuluineen yhdellä maksulla suoraan Palkkaus-ohjelmasta. Tulorekisteri-ilmoitukset, sivukulujen ja ennakonpidätyksen tilitykset tehdään automaattisesti.

Palkkaus.fi on tehty yrittäjille ja tilitoimistoille. Voit maksaa yrittäjän (YEL/MyEL) ja työntekijän palkkoja (TyEL) sekä työkorvauksia. Luontoisedut ja kulukorvaukset on helppo lisätä palkkalaskelmiin. Palkan voi laskea myös nettopalkan kautta, jolloin myös palkkaennakko on helppo ottaa huomioon ja ilmoitukset menevät oikein tulorekisteriin.

Työntekijälle lähtee tieto palkanmaksusta ja hän voi itse noutaa palkkalaskelmat verkkopankkitunnuksillaan. Palkkalaskelmat säilyvät arkistossa lakisääteisen ajan. Työntekijä voi myös lähettää palkkalaskelmia yritykselle.

Palkanmaksuraportit löytyvät palkkaohjelman palvelusta suoraan Raportit-valikosta. Sieltä näet kuluvan kuukauden raportit, jo loppuneiden kausien raportit, viranomais- ja kirjanpitoraportit sekä työntekijöiden vuosiyhteenvedot.

Näin otat palkkaohjelman käyttöön yrityksellesi

Käyttäjätunnus yritykselle avataan näin:

    1.  Mene osoitteeseen https://www.palkkaus.fi/yritys
    2. Valitse ”Luo tunnus” ja ”Yritys/yhteisö”. Voit tehdä käyttäjätunnuksen sähköpostiosoitteella tai Google-tunnuksellasi.
    3. Käyttöönotossa kysytään pääkäyttäjän tiedot ja yrityksen tiedot. Lopuksi allekirjoitat valtakirjan verkkopankkitunnuksillasi. Tilin avaaminen edellyttää nimenkirjoitusoikeutta.
    4. Lähetä viesti palkkaus.fi-palvelun työpöydältä, että olet Merit Aktivan käyttäjä. Näin saat automaattisesti Merit Aktivan CSV-raportin kuukauden lopussa kirjanpitoasi varten (palkan ja sivukulujen maksu tulee olla tehtynä Palkkaus.fi:n kautta).

Palkkaohjelma on käytettävissä heti, kun käyttöönotto on tehty. Sinut ohjataan palvelun työpöydälle, jossa voit lisätä uusia työntekijöitä, hallinnoida työntekijöiden tietoja ja tehdä palkanmaksuja.

Palkkaus.fi -palkkaohjelman palvelumaksu on 4–10 euroa palkanmaksua kohti (1% bruttopalkasta, max 10€), ei kuukausimaksuja tai sitoutumispakkoa. Maksat vain käytöstä. Palvelumaksu kattaa koko palkanmaksun prosessin sekä palkka-arkiston.

Palkkakirjaukset helposti Merit Aktivaan:

Merit Aktivan asiakkaat saavat CSV-tiedoston kirjanpitoa varten, kun palkka sivukuluineen on maksettu Palkkaus.fi-ohjelman kautta. Ohjelmaa käyttöönottaessa tulee jättää viesti ohjelman työpyödältä Palkkaus.fi:n asiakastukeen ja ilmoittaa olevansa Merit Aktivan käyttäjä, jolloin CSV-tiedosto lähetetään käyttäjälle.

Tallenna ko. tiedosto tietokoneellesi ja tuo se Merit Aktivaan valikossa: Kirjanpito > Pääkirjatositteet > Lisää pääkirjatosite. Paina: Palkkakirjauksen tuonti ja hae tiedosto tietokoneeltasi.

Huomaa, että tilikartassa tulee olla samat tilinumerot palkkoihin liittyvillä tileillä kuin CSV-tiedostossakin. Voit tarvittaessa muokata tilinumeroita valikossa: Asetukset > Kirjanpidon asetukset > Tilikartta. Tallenna palkkakirjaus

 

Voit kysyä lisää Merit Aktivan ja Palkkaus.fin yhteistyöstä ja palvelun käyttöönotosta joko Merit Aktivan tai Palkkaus.fi:n asiakastuesta.

Merit Aktiva: tuki@meritaktiva.fi tai puh. 09 4259 7827
Palkkaus.fi: aspa@palkkaus.fi tai puh. 020 798 0230

Lue lisää

Ohje yrityksen palvelun käyttöönottoon löytyy täältä

Näin lisäät uuden työntekijän ja maksat palkan (video)

Maksa useampi palkka yhdellä kertaa palkkalistalla (video)

Palkkaus.fi-palvelu yrityksille, lisää tietoa palvelusta löytyy täältä


Make your workflow easier, join with us!

In the free version you can enter 100 sales invoices, purchase invoices or general leader vouchers for 6 months. You will need to obtain a licence for the program when the document number or time limit for the free version is reached.