Merit Aktivan uusi versio 17.02.2021 | Kirjanpito-ohjelma Merit Aktiva

Merit Aktivan uusi versio 17.02.2021

Merit Aktivan uusi versio täydennykset:

  • Ohjelmassa voidaan valita myyntilaskuun asiakkaan lisäksi ”Maksaja” ja ostolaskuun toimittajan lisäksi ”Maksun saaja”.
  • Myyntilaskulla kyseistä kenttää voidaan käyttää esimerkiksi silloin, jos lasku esitetään jonkun organisaation (esim. valtio, kunta) alayksikölle, mutta laskun maksaa itse organisaatio (mikäli laskun lähettäjän tietää sen). Ostolaskulla Maksun saaja -kenttää voidaan käyttää silloin, jos laskun esittää eri taho kuin kenelle lasku maksetaan.
  • Kun Maksaja/Maksun saaja lisätään asiakkaan/toimittajan tietoihin, kyseiselle asiakkaalle/toimittajalle laskua laadittaessa näkyy tämä tieto automaattisesti laskulla.
  • Myyntilaskun PDF-tiedostoon lisätään Maksaja vain silloin kuin se on eri kuin asiakas. Mikäli olette lisänneet ohjelmaan omia laskupohjia, tulee Maksaja-kenttä lisätä laskupohjaan itse. Sen voi tehdä valikossa Yleiset asetukset -> Myyntilaskun asetukset -> Myyntilaskun muotoilu valitsemalla oikealla näkyvästä valikosta ”Maksajan nimi”-elementin. Vakiolomakkeella Maksaja näkyy automaattisesti.
  • Tehtäessä maksutapahtumia pankkitilin/kassan kautta voidaan asiakasta/toimittajaa hakea sekä asiakkaan/toimittajan nimen että maksajan/maksun saajan nimen mukaan.

Kaikki kysymykset ovat tervetulleita asiakastukeemme sekä sähköpostitse osoitteeseen info@meritaktiva.fi että puhelimitse numeroon 09 4259 7827.


Merit Aktiva kutsuu sinut mukaan tekemään työstäsi helpompaa!

Voit syöttää ilmaiseen versioon 100 myyntilaskua, ostolaskua tai muita tositeitta 6 kuukauden ajan. Kun ilmaisen version tositemäärä tai aikaraja ylittyy, voit hankkia kätevästi lisenssin.