Laskutusohjelma – kirjanpito samalla automaattisesti | Merit Aktiva

Muutakin kuin pelkkä laskutusohjelma – tee kirjanpito samalla automaattisesti

Hyvän laskutusohjelman tärkeimpiä ominaisuuksia ovat helppokäyttöisyys ja monipuolisuus. On tärkeää, että laskutuspalvelun avulla voi laatia ammattimaisia laskuja, joita on helppo lähettää asiakkaille niin verkkolaskuina, kuin paperisinakin. Hyvän laskutusohjelman avulla laskupohjien luominen on vaivatonta ja laskujen teko onnistuu jopa sekunneissa. 

Silti laskutusohjelman ketteryydestä riippumatta, pelkkä laskutuspalvelu ei aina riitä tai ole omaan tarpeeseen järkevin ratkaisu. Tiesitkö, että yrittäjänä sinun on entistä helpompi hoitaa yrityksesi talousasioita, mikäli laskutus ja kirjanpito yhdistetään? Yhdistämisen hyvä puoli on se, että yrittäjän aikaa säästyy muuhun, kun laskutus ja kirjanpito voidaan hoitaa samalla kertaa.

Merit Aktivan ohjelmiston avulla voit lähettää näppärästi laskut asiakkaille ja tarvittavat kirjanpidon kirjaukset muodostuvat samalla automaattisesti. Ohjelmistomme on helppokäyttöinen, eikä sen käyttö vaadi laskutuksen tai kirjanpidon aiempaa osaamista. Tarjoamme myös vinkkejä ja apua laskutuksen ja kirjanpidon hoitamiseen itse.

Pelkkä laskutusohjelma vai myös kirjanpito?

Pelkkä laskutuspalvelu vai ohjelmisto laskutukseen sekä kirjanpitoon? Laskutusohjelmaa etsivillä yrittäjillä on erilaisia tarpeita. Osa etsii laskutuspalvelua paperisten laskujen lähetystä varten, osa verkkolaskujen lähetykseen.

Kaikkien yrittäjien motiivit  kuitenkin kohtaavat siinä suhteessa, että taloushallinnon asioihin ei haluta käyttää liikaa aikaa. Laskutus- ja kirjanpito-asiat halutaan hoitaa mahdollisimman vaivattomasti, jolloin aikaa säästyy enemmän itse liiketoiminnan pyörittämiseen.

Laskutusohjelmaa valitessa kannattaakin pohtia, olisiko hyödyllistä sittenkin panostaa ohjelmistoon, jossa yhdistyvät molemmat: laskutus ja kirjanpito. Näin säästyy aikaa muuhun, sillä laskutus- ja kirjanpito-asiat sujuvat vaivattomasti samalla kertaa.

Kirjaukset automaattisesti kirjanpitoon laskutusohjelman avulla

Kirjanpito onnistuu Merit Aktivassa samalla, kun lähetät laskut. Sinun ei tarvitse olla kirjanpidon ammattilainen, vaan ohjelmisto tekee monia kirjauksia automaattisesti laskujen pohjalta. Ohjelmistomme on myös helppokäyttöinen ja jokainen voi oppia sen käytön. Näin kirjanpidon laatiminen tapahtuu automaattisesti ja ketterästi laskujen yhteydessä.

Miten Merit Aktiva toimii? Merit Aktiva on selainpohjainen ja erittäin tietoturvallinen pilvipohjainen ratkaisu. Kun yrittäjä tallentaa myynti- tai ostolaskut Merit Aktivaan, tekee ohjelma tarvittavat kirjaukset automaattisesti kirjanpitoon. Näin ollen kirjanpitoon ei tarvitse tehdä enää erikseen syöttää kirjauksia laskujen osalta. 

Ilmainen laskutusohjelma 6 kuukaudeksi

Mikäli et ole varma, onko Merit Aktivan yhdistetty laskutus- ja kirjanpito-ohjelmisto tarpeisiisi sopiva ratkaisu, voit aina kokeilla. Merit Aktivaa voi käyttää ilmaiseksi ensimmäiset 6 kuukautta.

Ilmaiseen versioon voi syöttää 100 myyntilaskua, ostolaskua tai muita tositteita kuuden kuukauden aikana. Näin voit kokeilla Merit Aktivan laskutus- sekä kirjanpito-ohjelmistoa ennen ostopäätöstä tai isompia investointeja.

Aloittaminen on helppoa

Merit Aktivan käytön aloitus on helppoa. Voit rekisteröityä käyttäjäksi ja aloittaa 6 kuukauden ilmaisen kokeilujakson. Tarjoamme myös ohjelmistokoulutuksia, jotta käytön aloitus on mutkatonta. Laskutuksen- ja kirjanpidon aloitusta ei tarvitse myöskään stressata, sillä tukemme auttaa aloitukseen- ja kirjanpitoon liittyvissä asioissa tarpeen tullessa.

Asiakaspalvelumme vastaa kysymyksiin arkisin klo 9-16, joko puhelimitse numerosta 09 4259 7827 tai sähköpostitse osoitteesta tuki@meritaktiva.fi. Löydät myös asiakastuen verkkosivuilta hyödyllisiä ohjeita.


Merit Aktiva kutsuu sinut mukaan tekemään työstäsi helpompaa!

Voit syöttää ilmaiseen versioon 100 myyntilaskua, ostolaskua tai muita tositeitta 6 kuukauden ajan. Kun ilmaisen version tositemäärä tai aikaraja ylittyy, voit hankkia kätevästi lisenssin.