Merit Aktivan uusi versio on käytettävissä 28.11.2016 lähtien

Ilmoitamme, että Merit Aktivan uusi versio on käytettävissä 28.11.2016 lähtien.

Uuden version tärkeimmät täydennykset

    1. Ohjelmaan on lisätty ohjelmointirajapinta (API). Sen avulla muut ohjelmistot (esim. verkkokaupat, kassajärjestelmät, erilaiset myynti- ja asiakashallintaohjelmistot yms.) pystyvät vaihtamaan Aktivan tietokannan kanssa tietoja. Mikäli olette kiinnostuneita, lähettäkää meille viesti osoitteeseen tuki@meritaktiva.fi.
      Merit Aktiva ohjelmointirajapinta (API).PDF
    2. Ohjelman toimintanopeutta on parannettu huomattavasti laskujen laadinnassa sekä lisättäessä maksutapahtumavalikossa uusia maksutapahtumia.
    3. Asiakirjan kentissä voidaan nyt liikkua takaisinpäin Shift+Tab -näppäinyhdistelmällä.
    4. Myyntilaskuihin on mahdollista lisätä kaksi logoa: toinen laskun yläreunaan ja toinen laskurivien jälkeen. Jos haluatte lisätä laskurivien jälkeen useamman logon, tallentakaa molemmat logot samaan tiedostoon ja valitkaa myyntilaskun asetuksissa sopiva sijaintipaikka.
    5. Ohjelman käyttäjä voidaan kytkeä tiettyyn osastoon tai varastoon (valikossa Asetukset > Yrityksen tiedot > Minun tilini). Sitä voidaan käyttää esimerkiksi silloin, kun myyntilaskujen laatija laatii laskuja aina samasta osastosta tai samasta varastosta. Myyntilaskulla tarjotaan tällöin automaattisesti oikeaa osastoa tai varastoa.
    6. Mikäli asiakkaan tiedoissa on syötetty y-tunnus-kenttään henkilötunnus, myyntilaskuun tulostetaan sana “Henkilötunnus“. Mikäli asiakkaan tiedoissa on syötetty y-tunnus kohtaan yrityksen y-tunnus, laskuun tulostetaan sana “Y-tunnus“. Tunnukset tunnistetaan pituuden perusteella.
    7. Verkkolaskuoperaattori Apixin kautta voidaan lähettää nyt verkkolaskuja myös yksityishenkilöille pankkiin. Jotta lasku lähtisi ohjelmasta yksityishenkilölle verkkolaskuna, on asiakkaan tiedoissa kirjoitettava Verkkolaskuosoite-kenttään: TULOSTUSPALVELU. Sen perusteella Apix osaa välittää kyseisen laskun asiakkaan pankkiin
      Sitä ennen on on laskun lähettäjän täytettävä Apixilta saatava e-laskusopimus ja palautettava se täytettynä Apixille. Apix pyytää sen jälkeen Nordea Pankkia avaamaan e-laskusopimuksen kyseiselle asiakkaalle. Laskujen välitys tapahtuu Apixin kautta Nordeaan ja sieltä kaikkiin muihin pankkeihin.
      Edelliseen versioon lisättiin mahdollisuus lähettää myyntilaskuja Apixin tulostuspalveluun. Tällöin asiakkaan tiedoissa tulee kirjoittaa Verkkolaskuosoite-kenttään: TULOSTUS.

Verkkolaskujen lähettäminen yksityishenkilöille

E-laskusopimus tehdään vain lähettävän tahon osalta eli vain kerran laskuttajan tiedoilla. Sopimus tulee lähettää Apixille sähköpostilla osoitteeseen servicedesk@apix.fi sekä kirjeenä Apixin toimiston osoitteeseen. E-laskusopimuksen avauspyynnössä kannattaa myös aina mainita viestissä laskuilla käytettävät maksutilitiedot (IBAN ja BIC).

Laskun lähettäjän täytyy tietää vain vastaanottajan nimi ja postiosoite. Ensimmäinen lasku vastaanottajalle lähtee Apixin kautta kirjeenä. Apix muodostaa laskun vastaanottajan tiedoista yksilöllisen Apix-tunnisteen, joka ilmoitetaan kyseisen kirjeen tiedoissa. Tämän jälkeen vastaanottava asiakas voi käydä tilaamassa verkkopankista e-laskun laskuttajalta käyttämällä kyseistä Apix-tunnistetta.

E-laskutilaus menee Apixille, jonka mukana tulee myös asiakkaan verkkolaskuosoite (IBAN). Kun vastaanottaja on saanut e-laskutilauksen tehtyä, ohjautuvat seuraavat laskut kyseiselle vastaanottajalle e-laskuina kyseiseen verkkolaskuosoitteeseen.

Sopimus e-laskupalvelusta.

Asiakassuhteen perustaminen, e-lasku.

Kaikki kysymykset ovat tervetulleita asiakastukeemme sekä puhelimitse sekä sähköpostitse.

info@meritaktiva.fi
asiakastuki 09 4259 7827

 

Pidä itsesi ajantasalla ja vastaanota uutiset ja hyvät tarjoukset suoraan sähköpostiisi. Liity mukaan jo tänään.

 

Tilaus ei ole sitova, voit poistaa itsesi listalta milloin haluat.